Докорінні зміни, що відбулися в суспільстві, зумовили взяти курс на гуманізацію і демократизацію загальної освіти, на формування особистості як найвищої цінності суспільства, на формування покоління, яке здатне навчатися й самовдосконалюватися впродовж усього життя, самореалізовувати свій потенціал, а також знаходити свій шлях у житті незалежно від обставин. Пріоритетом державної політики в галузі освіти є формування мовної особистості, людини самодостатньої, комунікативно компетентної, здатної й готової до спілкування в будь-якій життєвій ситуації, в різних сферах суспільного життя.
Учитель сьогодні повинен думати про завтрашній день, про соціалізацію учня в сучасних умовах.
Соціалізація – це розвиток людини протягом всього життя у взаємодії з навколишнім середовищем, яке передбачає засвоєння і відтворення соціальних норм і культурних цінностей, а також саморозвиток і самореалізацію особистості в тому суспільстві, до якого вона належить . Цей процес відбувається в умовах стихійної взаємодії людини з навколишнім середовищем, а також в ході цілеспрямованого, педагогічно організованого виховання.
З метою узагальнення та систематизації роботи закладів освіти Чумаківської ОТГ над проектом «Соціалізація особистості школярів в умовах сучасного закладу освіти сільського регіону» в рамках обласного науково-методичного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» на базі КЗ «Зорянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Чумаківської сільської ради» відбулася науково-практична конференція «Соціалізація особистості в умовах сучасного закладу освіти сільського регіону». У роботі конференції взяли участь всі освітяни Чумаківської ОТГ.
Відкрила конференцію методист відділу з гуманітарних питань
К.М. Воробйова, яка зазначила, що освітяни громади зібралися проаналізувати роботу над обласною проблемою і поділитися досвідом у вирішенні проблем соціалізації особистості.
З побажанням плідної, творчої роботи на конференції до всіх присутніх звернулася директор КЗ «Зорянський ЗЗСО» Л.В.Кулак.
Соціалізація особистості починається з раннього віку . Про це говорили у своїх доповідях директор дошкільного освітнього закладу «Буратіно» А.С. Кібка та вихователь А.О. Плоха.
Проблемам духовного відродження та гармонійного розвитку особистості як процесу соціалізації школярів в умовах сільської школи були присвячені виступи директора Чумаківського освітнього закладу Н.М.Чехлатої, заступника директора з навчальної роботи С.І. Містюкович та заступника директора з виховної роботи С.І. Горяної.
Про нові віяння в освіті у вихованні дітей говорила у своєму виступі спеціаліст відділу з гуманітарних питань О.В. Чуб.
Співпраці початкової школи та дитячого садочка з формування навичок соціалізації дітей був присвячений виступ учительки Зорянського освітнього закладу В.В. Вусік.
У виступі педагога-організатора Л.О. Єфіменко КЗ «Зорянський ЗЗСО» відзначалося про роль виховної роботи у соціалізації усіх учасників навчально-виховного процесу.
Учитель А.В. Петренко із Приютського навчального закладу підняла питання про соціалізацію особистості в умовах малокомплектної сільської школи.
Підсумок роботи науково –практичної конференції підвела начальник відділу з гуманітарних питань Є.В. Крічкевич. Євгенія Володимирівна зазначила, що діяльність вчителя будується на сприятливому психологічному ґрунті - бажанні дітей брати участь в ній, і є особисто значимою. Кожний педагог закладу вносить у свою роботу щось своє, пов'язане зі своєю творчою індивідуальністю, захопленнями, досвідом, а також досвідом та інтересами дітей, надає їм можливість для проявлення ініціативності і творчості, особистої самостійності та організованості. А найголовніше, щоб вони знайшли правильні моральні орієнтири для себе, піклувалися б не тільки про власне благополуччя, а й переймалися б турботами про світ, про людство.
Знаходячись на шляху перебудови , головним девізом вважаємо висловлювання: «Змінюймось на краще ! Інакше перестанемо існувати».
Вчитель української мови та літератури Біла Н.М.