вівторок, 14 вересня 2021 р.

понеділок, 12 квітня 2021 р.



Додаток 1
до наказу відділу з гуманітарних питань
Чумаківської сільської ради
від _______________ 2021 № ___/ 01-02



АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
за результатами вивчення стану діяльності практичного психолога
КЗ «ЗДО (ясла-садок) загального розвитку
«Буратіно» Чумаківської сільської ради»
у 2020/2021 навчальному році

25 березня 2021року

Згідно річного плану роботи відділу з гуманітарних питань Чумаківської сільської ради 25 березня 2021 року відбулося вивчення стану діяльності практичного психолога комунального закладу «ЗДО (ясла-садок) загального розвитку «Буратіно» Чумаківської сільської ради» відповідно до карантинних вимог (в онлайн режимі) з метою забезпечення якісними соціально-психологічними послугами учасників освітнього процесу у закладах дошкільної освіти Чумаківської сільської ради, оновлення підходів до організації соціально-психологічного супроводу щодо взаємодії структурних компонентів та зовнішньої взаємодії з оточенням освітнього простору.

Перевіркою було охоплено стан діяльності практичного психолога Інни Володимирівни АЛЕКСЄЄНКО.

До складу комісії увійшли:

- начальник відділу з гуманітарних питань Чумаківської сільської ради КРІЧКЕВИЧ Є.В.;

- спеціаліст з дошкільної освіти відділу з гуманітарних питань Чумаківської сільської ради ПРИТУЛА А.Й.

Вивченням були охоплені питання:

- ведення Типової документації практичного психолога ЗДО;

- основні напрями роботи практичного психолога з дітьми;

- основні напрями роботи практичного психолога з педколективом ЗДО;

- основні напрями роботи практичного психолога з батьками дошкільників.
       Діяльність практичного психолога комунального закладу «ЗДО (ясла-садок) загального розвитку «Буратіно» Чумаківської сільської ради» у 2020/2021 навчальному році організована відповідно до «Положення про психологічну службу у системі освіти України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 №509 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.07.2018 № 885/32337), інформаційних листів Міністерства освіти і науки України від України від 27.07.2020 №22.1/10-1495 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 навчальний рік», від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України», методичних рекомендацій щодо впровадження циклограм діяльності працівників психологічної служби (за загальною редакцією В.Г.Панка), з дотриманням розподілу навчальних годин на проведення корекційно – розвивальної роботи з дітьми.

         Робоче місце практичного психолога облаштоване у методичному кабінеті ЗДО. В наявності типова документація практичного психолога ЗДО: графік роботи практичного психолога, журнал практичного психолога, річний план роботи практичного психолога, протокол групової психологічної діагностики, протокол індивідуальної психологічної діагностики, протокол індивідуальної психологічної консультації, облік проведення корекційних занять. Тижневий графік роботи практичного психолога в наявності і розташований на видному для відвідувачів місці, сайті ЗДО.

При складанні річного плану роботи враховано:

- пріоритетні напрями роботи практичного психолога у системі освіти України; методичні рекомендації МОН України;

- запити педагогічного колективу, батьків;

- специфіку роботи інклюзивних груп щодо надання повноцінної освіти дітям з особливими освітніми потребами;

- специфіку роботи з дітьми на кожному віковому етапі їх розвитку.

        Діяльність практичного психолога ЗДО організована та проводиться за програмами, які мають гриф Міністерства освіти і науки України та методичне забезпечення до них тільки з грифом Міністерства освіти і науки України:

- корекційно-розвивальна програма «Розвиток соціально-економічної сфери дошкільників» Л.М.Гумовська;

- корекційно-розвивальна програма «Програма роботи з майбутніми першокласниками» Д.Д’якова, А.В. Железняк;

- «Порадник практичного психолога» Марінушкіна О.Є.;

- «Психокорекційна та розвиваюча робота з дітьми» Дубровіна І.В., Андрєєва А.Д., Данилова О. Є., Вохмяніна Т.В.

          Психологічний і соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, надання консультативної і просвітницької роботи батькам вихованців надається вчасно з дотриманням умов карантину, з батьками вихованців –дистанційно з використанням інтернет ресурсів (Вайбер, сайт ЗДО, Zoom, Google Meet).

                  Алексєєнко Інна Володимирівна практичним психологом працює перший рік, активно підвищує професійну компетентність, приймає участь у методичних заходах на рівні ОТГ, накопичує і узагальнює педагогічний досвід, займається самоосвітою. Єдиним методичним робочим днем для практичного психолога закладу дошкільної освіти «Буратіно» вважається п’ятниця кожного тижня.

          Діяльність практичного психолога в роботі з дітьми здійснюється за основними напрямами: психодіагностична робота, корекційна робота з дітьми, розвивальна робота, профілактична робота.( Основні види діяльності практичного психолога закладу освіти визначено Положенням про психологічну службу системи освіти України (п.2.2 наказу Міністерства освіти і науки України від 03.05.99р. № 127 «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України»).

             Діагностична робота відповідно до конкретних завдань проводиться з окремою дитиною, з групою дітей. Психологом з’ясовано причини тих чи інших відхилень у вихованні та навчанні дітей ЗДО, відставання чи випередження вікових нормативів у розвитку певних пізнавальних процесів. Визначено самопочуття дітей по групах та рівень їх адаптації шляхом спостережень у групі раннього віку «Антошка» і у групі молодшого дошкільного віку «Ромашка». У групах середнього передшкільного віку «Сонечко», старшого передшкільного віку «Барвінчата», різновікової групи «Сонечко» до спостережень додавалися спеціальні завдання – індивідуальні бесіди, розмови, дидактичні ігри.

       Психодіагностичне обстеження дітей відбувається за зверненням вихователів усіх вікових груп та батьків з метою визначення відповідності їхнього розвитку віковим нормативам, надання рекомендацій щодо занять в гуртках чи студіях для розвитку певних здібностей, визначення потреби в додаткових чи корекційних заняттях.
Діагностичний мінімум

Вікова група
Сфера, що вивчається
Пізнавальна
Емоційно-вольова
Діяльнісна

Молодша
(3-4 роки)
уява
статевовікова ідентифікація
зазіхання на визнання
гра
моторика
комунікативні навички у спілкуванні з дорослими

Середня
(4-5 років)
уява
самосвідомість

Старша
(5-6 років)
уява
самооцінка
статус в групі

Старша
(6-7 років)
уява
логічне мислення
мова
пам'ять
мотивація
самооцінка
довільність

       Корекційна робота з дітьми в ЗДО проводиться за І.В.Дубровіною. З точки зору І.В.Дубровіної, основною метою корекційної роботи з дітьми є сприяння їхньому повноцінному та особистісному розвитку. Таким чином Інною Володимирівною поборено страхи (уява) Кіри ЛИПКАН, вихованки групи старшого передшкільного віку «Барвінчата», вихователь Лариса Плоха. За методикою «Два будиночки» практичний психолог виявила ставлення дитини (5-6 років) до її оточення (до членів сім’ї, вчителів, братів і сестер, друзів, тварин тощо).
       Одним із пріоритетних напрямків роботи психолога є супровід адаптаційного процесу новоприбулих дітей. В результаті такого діагностування в ЗДО «Буратіно» виявилися умови, що гальмують досягнення результату - це низька психологічна компетентність деяких батьків та небажання працювати в контакті з працівниками закладу. Для того щоб робота була результативною Інна Володимирівна проявилася у вмінні приймати інших людей і позитивно ставитися до себе, володіє рефлексивними вміннями, займається саморозвитком для особистого і творчого зростання, має позитивний вплив на фізичне здоров’я дітей за рахунок оптимізації розвитку психологічного здоров’я.
      Позитивну динаміку у розвитку дітей можна прослідкувати за допомогою карт спостережень, бесід з вихователями та батьками. Проводяться розвивальні заняття для дітей старшого передшкільного віку з метою розвитку уваги та навичок навчальної діяльності.

У вільне користування дітям даються:

- дидактичні ігри з мовленнєвого розвитку;
- ігри на формування фонематичного слуху, на розвиток мовленнєвого дихання;
- ілюстрації до скоромовок, загадок, прислів’їв;
- предметні та сюжетні картинки;
- схеми для розповідання, ігри за методом ТРВЗ;
- азбука на кубиках, набір літер;
- ігри, спрямовані на розвиток динамічного слуху;
- малюнки для розповідання.
       Асортимент навчально-ігрового матеріалу, постійно оновлюється, привертає увагу дітей, викликає бажання діяти з ним. Освітні завдання плануються з урахуванням умінь дітей і вимог програми, згідно вікових особливостей дітей.

         Основні напрями роботи практичного психолога з педколективом ЗДО:

- психологічна діагностика;
- психологічна просвіта та психологічна профілактика;
- психологічне консультування.

       Проводиться активна просвітницька, консультаційна робота на актуальні теми, також педагоги залучаються до тренінгових занять з метою пошуку особистісних ресурсів, розвитку, вдосконалення та гармонізації власної особистості.

        Консультації, психологічна просвіта вихователів, батьків відображаються в річному плані роботи ЗДО «Буратіно» на 2020-2021 н.р. на такі теми: «Труднощі адаптації дитини до умов дошкільного закладу та шляхи їх подолання», «Основні умови виховання дітей з особливими потребами», «Надання індивідуальних та групових консультацій з питань створення позитивної соціально-психологічної атмосфери у колективі», «Кризові періоди дошкільників», «Профілактика подвійних стандартів у вихованні тощо». В наявності журнал реєстрації консультацій практичного психолога в ЗДО.
       Вивчалися звернення вихователів усіх вікових груп, педагогів, що ведуть гуртки, щодо психологічних проблем, пов’язаних з дітьми та їхніми батьками.
        Надавалася допомога вихователям у підготовці до прийому нових дітей, застосовувався метод психолого-педагогічного спостереження за взаєминами дітей. Проводилася психологічно - консультативна робота з вихователями усіх вікових груп, спрямована на підтримку сприятливого психологічного клімату в колективі, на подолання стресових ситуацій, на забезпечення повноцінного відпочинку, на розвиток творчої думки, творчого підходу у здійсненні навчально-виховного процесу, Інною Володимирівною надано методичні рекомендації щодо сприяння формування позитивних міжколективних відносин.
      Нажаль керівником дошкільного закладу не на достатньому рівні ведеться робота щодо контролю діяльності психолога ЗДО, відсутні аналітичні довідки за результатами перевірок, аналіз проведених занять тощо.
     Вивчивши питання діяльності практичного психолога ЗДО, можна зробити висновки, що робота ведеться на достатньому рівні, але потрібно більше уваги приділяти вчасному діагностуванню дітей, спілкуванню з колективом та батьками вихованців, а саме:
- вчасно здійснювати психологічний супровід дітей раннього віку, супровід адаптації новоприбулих дітей, психологічну підготовку дітей до шкільного навчання, психологічний супровід дітей з особливими потребами, психологічне забезпечення методичної роботи та освітньо-виховного процесу у закладі дошкільної освіти, впроваджувати ІКТ в роботу практичного психолога зі всіма учасниками освітньо-виховного процесу в групах;
- систематично та вчасно заповнювати журнал консультацій із зазначенням часу проведення, розміщення інформації із додаванням світлин на сайті ЗДО, сторінці практичного психолога ЗДО;
- проводити дистанційне консультування батьків вихованців з використанням інтернет ресурсів ( Сайт, Вайбер, Zoom, Googlle Meet);
- практичному психологу ЗДО, Інні АЛЕКСЄЄНКО постійно займатися самоосвітою;
- поповнити предметно - розвивальні середовища дидактичними засобами у всіх вікових групах.
      На основі зазначеного можна зробити висновок, що діяльність практичного психолога закладу дошкільної освіти проводиться на достатньому рівні.
        Для покращення якості роботи практичного психолога закладу освіти з дітьми, працівниками і батьками рекомендуємо:
1.Керівнику закладу освіти, ТКАЧУК О.В.:
-удосконалювати матеріально-технічне забезпечення кабінету практичного психолога закладу:
-поновити матеріали та документацію практичного психолога ЗДО;
-поповнити предметно - розвивальні середовища дидактичними засобами у всіх вікових групах;
-у 2021-2022 н.р. здійснити передплату на фахове видання «Психолог дошкілля» тощо;
-удосконалити обладнання кабінету;
-забезпечити контроль за діяльністю практичного психолога закладу освіти.

2.Практичному психологу ЗДО, АЛЕКСЄЄНКО І.В.:
-створити Віртуальний кабінет психолога дошкільного закладу в мережі Інтернет, в якому проводити віртуальне консультування та просвіта педагогів і батьків;
-вчасно вести записи в журналі консультування педпрацівників закладів освіти та батьків вихованців;
-постійно проводити моніторинг та полегшення адаптаційного процесу;
-вести адаптаційні листи на кожну дитину та на групи загалом;
-проводити індивідуально-підгрупову корекційну роботу (заняття з елементами пісочної та ігротерапії, екскурсії тощо);
-приймати участь у всіх батьківських зборах у групах раннього та молодшого віку, проводити засідання «Школи батьків дітей раннього віку»;
-проводити заняття з малюками за адаптаційними курсами «Я прийшов» та «Малючок»;
-провести поглиблену діагностику обдарованих дітей та спланувати індивідуальну та підгрупову розвивальну роботу;
-результати діагностування розмістити на сайті ЗДО «Буратіно».

3.Узагальнювати результати роботи в аналітичних довідках, надавати конкретні рекомендації, які заслуховувати під час роботи педрад, круглих столів, семінарів-практикумів, на групових консультаціях для педагогів відповідної групи дітей. 
                                            
                                                                      Спеціаліст з дошкільної освіти, Алла Притула

понеділок, 22 березня 2021 р.

 


ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

В зв’язку з погіршення епідеміологічної ситуації в країні та переходом Дніпропетровської області в «помаранчеву зону» дитячий садок працював і продовжує працювати з дотриманням низки санітарних вимог тому адміністрація закладу попереджає батьків вихованців про:

- до дитячого садочку не допускатимуться діти із ознаками гострих респіраторних захворювань та температурою вище 37,2 ⁰С. Навіть, якщо хтось із батьків, поспішаючи на роботу, спробує «нагодувати» дитину ліками і відправити до садка в надії, що все минеться, а під час перебування в закладі у дитини виявлять симптоми ГРЗ, батьки змушені будуть негайно(!) забрати дитину. Тому що поява хворого в колективі в умовах епідемії – це наражання на небезпеку оточуючих, вияв безвідповідальності та грубої неповаги до педагогів і дітей;

- вихователю категорично(!) забороняється приймати будь – які ліки від батьків для дитини;

- рекомендуємо батькам, з профілактичною метою, застосовувати широковідомий препарат з противірусною дією для зовнішнього застосування перед приходом в садочок (Оксолінова мазь), вітамін С (аскорбінова кислота, Ревіт);

- батькам необхідно слідкувати за гігієною рук дитини (мити з милом під теплою проточною водою або застосовувати дезінфікуючий засіб);

- в закритих не провітрюваних приміщеннях використовувати одноразові засоби захисту (маски);

- слідкувати батькам, щоб діти не приносили до садочка іграшки з дому.


 



ДИТСАДКИ: ЩО ЗМІНИЛОСЯ З ПРИЙНЯТТЯМ САНІТАРНОГО РЕГЛАМЕНТУ

22 ЛИПНЯ 2016
Про це на апаратній нараді в обласній державній адміністрації поінформував виконуючий обов’язки начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області Ігор Бойчук.
24 травня ц.р. набув чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України, яким затверджено Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів.

У зв’язку з його прийняттям, втратив чинність наказ МОЗу від 01 серпня 2013 року № 678, яким затверджувались Державні санітарні норми та правила, що регулювали "Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей".

Новоприйнятий Регламент, відповідно до положення, визначає санітарно-епідеміологічні вимоги до ДНЗ усіх форм власності, "виконання яких дозволяє створити нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей". При цьому Ігор Бойчук закцентував увагу учасників наради (насамперед, керівників територій, що перебували на онлайн-зв’язку) на тому, що відповідальними за дотримання вимог цього Регламенту є засновник (власник) та керівник дошкільного навчального закладу.

Чим же відрізняються колишні Державні санітарні норми та правила від нинішнього Санітарного регламенту?

Одна із суттєвих новацій – дитячі садки можна розміщуватися у житлових та нежитлових приміщеннях (раніше дозволялося лише в окремо розташованих будівлях). Бажано (доцільно) обладнання приміщень дошкільних закладів окремими входами для різних вікових груп, для пральні, харчоблоку та ізолятора. Раніше така вимога була обов’язковою.

У разі відсутності власної пральні прання білизни може здійснюватись за угодою іншими пральнями за умови, що вони не обслуговують інфекційні заклади охорони здоров’я, об’єкти хімічної та іншої небезпечної промисловості. Раніше стояла вимога – тільки власна пральня.

Новим Санітарним регламентом дозволено використання двоярусних ліжок (аби розв’язати проблему нестачі простору в спальних приміщеннях) – за умови їх безпечності для дітей. Раніше така двоповерховість була заборонена. Також для дітей садочкового віку, за відсутності спальних приміщень, допускається використання розкладних ліжок з твердим рівним ложем або окремих матраців. Вимога раніше – спальні приміщення обов’язкові.

Ще одна суттєва новація (і відчутне полегшення для батьків) – діти після тимчасової відсутності понад три дні приймаються до дитсадка без медичних довідок (якщо немає явних ознак захворювання). У разі ж, коли дитина хворіла, вона приймається з довідкою від лікаря, як це було визначено й раніше Державними санітарними нормами та правилами.

Обов’язковою залишається вимога щодо прийому дитини до дошкільного навчального закладу лише після проходження медичного огляду А от питання про відвідування дитячого садка дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується тільки лікарсько-консультативною комісією при закладі охорони здоров'я.

Новим документом передбачено однакові параметри температури повітря в приміщенні – від +19 до +23°С – без огляду на вік дітей. У попередніх санітарних правилах були встановлені різні температурні показники для різних вікових груп.

Ще одна відмінність – за відсутності у дошкільній установі харчоблоку, допускається постачання готової продукції операторами ринку харчових продуктів. Але обов’язковою вимогою до таких операторів є впровадження системи оцінки ризиків і контролю, так званої системи "ХАСП" – це система, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників.

Що стосується обов’язкового лабораторного контролю, то такий контроль має забезпечити засновник (власник) ДНЗ. Встановлення ж у дитсадку нових систем, що впливають на мікроклімат приміщення, повинно здійснюватись лише з письмової згоди батьків (опікунів) дітей. Раніше ця вимога була відсутня.

Разом з тим, як зазначив на завершення виступу керівник головного управління Держпродспоживслужби в області, і надалі продовжують діяти норми Закону "Про дошкільну освіту" в частині комплектування груп (стаття 14). Тобто, змінами не передбачено збільшення в них кількості дітей. Наповнюваність, як і раніше, в ясельних групах (віком до 1 до 3 років) має становити до 15 малюків, у середніх та старших групах (віком від 3 до 6 (7) років) – до 20 вихованців.



На базі ЗДО «Буратіно» Чумаківської сільської ради пройшов навчальний тренінг за участю логопеда-дефектолога Третякової Наталії Олександрівн...